2 januari 2007

Nytt år, nya bekymmer

Well boys and girls
I'd like to sip Champagne from the inside of your legs
Nu är det 2007 och dags för en ny bloggkostym... Blogger har gått från Betan och varför inte köra igång det nya året med lite fräscha tankar och idéer...... ok.....inget än.....*suck*

Tog faktiskt semester till den 8/1 och med tanke på att budgeten varit avklarad sedan ett tag tillbaks har jag inte dåligt samvete, alls, så det så!!! Ändå är man inne och kollar jobbmail och surfar runt för att se vad ens kunder hittat på, kanske lite roliga saker som gör att deras köpbehov stiger under våren :) Skall försöka få till lite roliga länkar och annat som kanske gör att denna blogg blir lite mer än bara en dagbok för me myself and I...

Förresten, en grej som hände senast jag flög till Stockholm, tullen snodde min deodorant!!

OK, till att börja med så föredrar jag att åka tåg när jag skall någonstans inom Sverige. Man kan röra sig fritt, hamnar mitt i staden man skall till och kan ha med sig och använda en laptop under resan. Men, ibland måste man flyga och det skulle vi igår så man kan säga att dom inte ligger på mer plus nu när dom börjat med en vansinnig regel att man inte får ha behållare med mer än 100 ml vätska med sig, så dom tog min deo (150 ml) och med alla "det ser ut som något konstigt i väskan" börjar man nästan känna sig som en brottsling där man står med alla andra runt omkring som glor. Att det sen också var typ bilkö hela vägen från Arlanda in till Stockholm avgjorde saken... Nästa gång blir det tåg, vad fasiken det än gäller!!!

PS: Jag erbjöds att "checka in" min deo... jomenvisst, det hinner man säääkert när det tog en halvtimme i kö bara för att registrera sig och flyget går om en kvart :(

Tills nästa gång, god fortsättning och vaya con dios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *