3 februari 2007

IT-bloggar i Sverige

Det är inte alltid man hinner surfa runt och kolla in andra intressanta IT-Bloggar, men jag tänkte i alla fall ta fram tre stycken som jag på något sätt gillar. Hoppas ni som inte hunnit besöka dessa kommer att gilla dom också!

1) CIO Elisabeth Stjernstoft

City Mails mycket kaxiga CIO som är en väldigt flitig bloggare. Många olika intressanta ämnen och skrivet med en kul touch! Elisabeth utmanade faktiskt mig med att springa Göteborgsvarvet (sen att hon bara gör det "som uppvärmning" för Stockholm Marathon är en helt annan sak :)

2) CIO Pia de Gysser

Agrias bloggande CIO, skriver kanske inte lika långa och frekventa inlägg som Elisabeth, men alltid något intressant som lockar till debatt. Jag och Pia hade en liten diskussion runt inlärning där hon hävdar att endast runt 20% kommer via "planerad inlärning" (som en kurs hos Informator eller någon av våra kollegor). Drar man begreppet inlärning en bit så är jag nog mogen att hålla med. Den viktigaste biten av lärande är antagligen att man har kollegor som är mogna att dela med sig av sin kunskap!

3) Mattias Lind - Server Guru

Och så har äntligen en av våra allra bästa lärare börjat blogga. Mattias har kört kurser för Informator hur länge som helst och har ni gått kurs för honom (SQL, Windows, Project, ETL eller vilken form av server som helst i stort sett) så håller ni säkert med om att det var en "WOW" känsla kring vissa delar! Just nu är bloggen ganska ny, men jag är övertygad om att han kommer fylla den med riktigt intressanta ämnen och diskussioner!

Så... har ni tips på intressanta bloggar inom IT så får ni mer än gärna tipsa. En bra skribent förtjänar att man läser!

2 kommentarer:

  1. får väl tipsa om min på www.fnx.se :)

    SvaraRadera
  2. helt okej, verkar vara intressant skrivet så där kommer en länk till på bloggen :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *