22 april 2007

Idel ädel ungdomar...

Den viktiga delen av 9AHelt otroligt roligt att träffa dom gamla Hisingskompisarna och eftermiddagen började med att jag promerade runt själv på Norra Älvstranden bara för att ta in hur jäkla vackert det blivit där. När jag växte upp var hela den sidan industri och mitt första minne var när jag var med morfar på en familjedag på Götaverken/Arendal... Det var ganska länge sedan och det märks inte minst nu när man ser en riktigt härlig liten stadsdel har vuxit upp och fortsätter växa så det knakar :)

Som sagt hamnade vi först på Hotell 11 och det var vår klass + paralellklassen som samlats där och till en början kikade man på folk som kom in för att se om man kanske kände igen dem, men efterhand märkte man att inte alla förändrats speciellt mycket sedan 9:an. Den 7 manna starka A-klassen smet iväg upp till Skybaren för att vi skulle kunna prata lite enskilt och tänk att det nästan känns som igår när alla drog gamla minnen om Norge- och Englandsresor, gamla lärare och så vidare.

Framåt 19-tiden var det dags att sälla sig till de andra klasserna och det jag framförallt blev förundrad över var alla dessa killar och tjejer som man kanske inte hade så mycket kontakt med, men ändå kom ihåg en. Som en tjej sa till mig "jag snackade med en klasskompis förut idag och sa hur kul det skulle va om Tobbe dök upp"... Sånt värmer :)

Festen i sig kanske man kunnat ordna bättre, men att samla alla dessa galningar på samma ställe hade nog varit svårt utan hjälp. Framåt småtimmarna började jag känna att det var dags att dra sig hemåt, men med ett löfte om att inte vänta 20 år till nästa gång vi ses!!

Härlig helg, sitter bara och väntar på att alla kort skall ramla in i mailboxen så teflonminnet får lite hjälp. Untill next time... RYA RULES!

2 kommentarer:

  1. Snygg layout på din blogg! MVH
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth, tack för berömmet!! Lite nytta skall man väl ha av att designat hemsidor några år :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *