8 april 2007

Utökat kursutbud för Informator

I och med att Informator köpte Sigma Education blev vi ju inte bara helt plötsligt åter representerade i Södra Sverige, vi fick ju även ett än större kursutbud än vi hade tidigare och jag tänkte kika lite mer på de som jag ser som mest intressant...

Informator Utbildning - Nordens största IT-utbildningsföretagTeknisk utbildning
Utöver det gigantiska egenutvecklade kursutbudet Informator redan har inom nätverk, säkerhet mm och naturligtvis alla kurser som vi har inom Microsoftområdet tillkommer några områden som jag vet att mina kunder efterfrågat

Citrix - Tunna klienter används mer och mer och just Citrix är ju ledande här och därför riktigt kul att återigen ha detta i produktportföljen!

VMware - Virtualisering kommer än mer och det var bara någon vecka sedan som jag hade ett kundbesök på en kommun där IT-chefen glatt konstaterade att dom "slängt ut en 20 servrar och kör mer och mer på VMware..."

Användar/Media utbildning
Ok, ingen blir väl förvånad om jag säger att just Officekurser etc inte direkt varit "my cup of tea", men i och med Office 2007 och de tajtare kopplingarna direkt till affärsnytta har jag börjat bli mer intresserad. Här har gamla SED tagit ett rejält grepp och många intressanta kurser som i mångt och mycket mappar och kompletterar det kursutbud vi idag redan har.

För att inte nämna grafisk kommunikation där Informator nu har ett jätteutbud och det finns definitivt en marknad där ute inom detta utbildningsområde!

E-Learning
Ok, jag har väl alltid varit lite skeptisk mot renodlad e-learning, men det har ibland sina fördelar och jo, jag har själv tex. tagit gamla ECDL-körkortet med mycket hjälp av e-learning. Kursutbudet här har områden som Informator inte ens varit i närheten av tidigare, som tex Finance, HR och Administration... kan bli riktigt intressant att koppla på detta till vårt befintliga utbud!

Blended Learning
Ett område där även Informator kommit mycket långt sedan tidigare och tar man nu Best Practices från både "gamla" och "nya" Informator så är jag övertygad om att vi framåt hösten kommer att ha det absolut mest kompletta och bästa systemet för att kombinera lärarledd undervisning i klassrum och via Interaktivt lärande!

Kort sagt... det kommer bli ett riktigt spännande nytt budgetår för Informator och framförallt ett bredare utbud där de kunder vi har inte behöver vända sig till våra branschkollegor för enstaka insatser utan istället samla sina utbildningsbehov hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *