1 september 2008

Arbetar hemifrån idag

Med en liten 10-månaders kille är det ibland svårt när min underbara hustru (som då i vanliga fall är hemma med lillkillen) har ett ärende där hon dels är borta halva dagen och dels ingen annan i närheten som kan passa honom.

Men med den nya tidens tekniker kommer jag ju åt både mail och nätverk hemifrån, jobbnumret är ändå kopplat till mobilen och det enda jag egentligen saknar är kollegornas trevliga ansikten (och börjar jag glömma hur dom ser ut har vi ju alltid Live Messenger eller varför inte Facebook på lunchrasten :)

Det jag däremot inte kommer sakna är det seeeega CRM-systemet vi just nu har lite problem med på kontoret och inte heller den underbara dunkfesten utanför kontorsfönstret som gör att hjärtat till slut börjar slå dubbelslag och man börjar känna sig lätt illamående... Men å andra sidan är grovjobbet snart klart så då kommer det ju lugna ner sig!

Nu börjar snart arbetsdagen... ingen kostym idag inte... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *