11 oktober 2008

Opera 9.6 och WinAmp 5.5 rockar!

På den gamla goda modemtiden när jag började med webbutveckling körde jag alltid Opera privat eftersom det faktiskt var sisådär dubbelt så snabbt på att ladda webbsidor och plocka ner diverse trevliga grejjer... Nu har bredband varit med ett tag och det här med webbläsare har spelat mindre roll och jag har väl egentligen inte heller orkat leta alternativ eftersom IE funkar bra för det jag skall göra...

Nu i och med IE8 fick jag lite funderingar på vad som hänt med Opera och tankade ner den helt nya 9.6:an och yessss, norrmännen har fortfarande greppet om webbläsarmarknaden. För ett grafiskt öga som mitt har Opera ett läge som att jämföra en Tigerkostym med Dressmans senaste "två för tre-erbjudande"...

Snabbheten sitter kvar, webbstandardarna håller måttet och kort sagt kan jag inte förstå varför inte Microsoft lagt mer tid på att få köpt Opera istället för att lägga pengar på Yahooförsöken... Själv är jag tillbakakonverterad och kommer köra Opera framåt om inte Microsoft gör något riktigt radikalt. Mozillas skit har jag inte ens orkat fortsätta bry mig om, dom har alltid känts lite som browservärldens kommunister för mig...


Så... ännu en trip "down memory lane" och fick för mig att tanka ner senaste WinAmpspelaren 5.56 och även om jag inte trodde att det spelade så stor roll så slår ju denna spelaren Windows Mediaplayer med hästlängder, framförallt ljudmässigt men designen är ju också en del av grejjen...

Tja, vad skall man säga... lördagsrebellen i mig har slagit till igen, men jag antar att det blir Microsofts varianter fortsättningsvis på jobbet också, men vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *