2 januari 2009

Explorer - Bara på jobbet, eller!?

Såhär i ledighetstider verkar det som att gemene man surfar med annan webbläsare än "normalt", eller hur skall vi tolka siffrorna att Internet Explorer går ner, ner ner i statistiken när tex. Firefox snart står för 1/4 av surfandet, Apples Safari ökar (kan det månde vara iPhonesurfandet på alla julklappar som står för en del av detta!?). Till och med Googles åbäke chrome ökar (där är det förhoppningsvis många som med mig som testar på och dumpar skräpet i återvinningen där den än så länge hör hemma)...

Nu börjar MSIE-tappet bli nästan övertydligt och tyvärr gör inte IE8-Betan än så länge någon användare direkt nöjd. Själv får jag inte bort skiten från hemdatorn och till jobbdatorn kommer den INTE in förrän den är patchad sådär 2-3 gånger!!

Näpp, jag fortsätter min Lobbyism... Microsoft - KÖP OPERA och bli ledande både i kvalitet och kvantitet igen! NUFF SAID!

2 kommentarer:

  1. God fortsättning Tobbe.
    Jag kör IE8 både hemma och på jobb, det funkar hur bra som helst.
    Det hänger lite på vilken version av IE8 du fått installerad. Den första var skogstokig men den senaste tycker jag fungerar riktigt bra.
    FF, Opera och [övriga] browsers använder jag mest för kompabilitets verifiering när jag utvecklar. :-)

    /Z

    SvaraRadera
  2. Hmm... får väl tanka ner den senaste .001 uppgraderingen och se om den behandlar bilder etc bättre... Verkar som den ogillar sajter som kör Ajax mer än andra, får väl se om det bara var "min" version som hade lite kajkCSS-stöd :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *