TRANSLATE

23 januari 2009

Satsa NU, i april kanske ni är på efterkälken!

Vissa rubriker hajjar man till över, som när jag läser artikeln om att det är dumt att spara på kundevent där bla. Eworks marknadschef Sofie König, Ateas marknadschef Magnus Sallbring och Martin Jansson (marknadschef för storkunder och offentlig sektor på Microsoft) uttalar sig om planerna för våren...

Detta att faktiskt våga satsa ligger helt i linje med vad jag skrivit om tidigare. Det är ju faktiskt nu under lågkonjunkturen som man bör passa på att vässa sin leveranskapacitet och försöka plocka marknadsandelar mot de företag som applicerat strutstekniken (a.k.a See no evil - speak no evil - hear - no evil)... Jag är personligen extremt glad att vi på Informator valt det förstnämnda alternativet, att lägga på sådär 100% extra kol i pannan för att ånga på framåt tills konjunkturen vänder och företagen vågar satsa det där lilla extra igen...

Lite exempel;
Jag har säkert missat något, men kontentan är att Informator vill synas där ute och visa att det går att satsa sig ur en lågkonjunktur och stå mer än redo när högkonjunkturen knackar på dörren... Vad gör ni på ert företag just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar