17 januari 2009

Sega jäkla Appleprogram

Jag vann ju en iPod i julas och har suttit och lekt runt med lite musik etc för att fylla upp den. Har faktiskt börjat gilla den mer och mer, men något jag inte uppskattar är dessa förbaskat sega program som man måste använda för att kunna få ut full nytta av den...

Först behöver jag lägga upp iTunes, som visserligen är ett ganska hyfsat program (inte i klass med min vanliga favorit VLC Media Player, men ändå...) det tar ju fasiken ett halvt århundrade för detta att starta och processerna är sega som PhotoShop på steroider...

Kom sedan på den djärva tanken att tanka över en film (en av mina egna DVD'er, så inte tror man tankar ner illegalt, gubevars). Då behöver man först en DVD-ripper... no problems... det finns bra sådana för Windows, men sedan vill jag ha en iPod-converter (för iPoden tar ju inte vilken skitfil som helst) så jag letade runt och drog ner Videora som rekommenderades på lite MacForum... Tog först ner något som hette HandBrake, men det funkade inte för fem öre...

Dessa program är ju så sega så jag tror jag dör... Kan det vara så att AppleTalibanerna medvetet lagt in extraprocesser för Windowsanvändare så man till slut ger upp och köper en Mac?För er som sitter med Linux... är det likadant med Windowsprogram på era burkar? Fasiken... då börjar jag nästan förstå irritationen... det här ger mig hjärtbesvär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *