TRANSLATE

27 februari 2009

Bröllopsdags - Bra för affärerna

Jodå... det finns nog en lucka i kalendern om man skulle råka bli inbjuden till BRÖLLOPET nästa år... DI skriver om näringslivets höjdare som "slåss om inbjudan" och jodå... det är väl precis det här som kungafamiljen är till för... att göra PR för Sverige och det är ju faktiskt suverän timing att tillkännage detta just nu när det går lite knackigt för en del Svenska företag.

Man kan tycka vad man vill om kungafamiljen, apanage etc, men dom är faktiskt en livs levande PR-maskin för Sverige och det finns väl anledningar att de flesta Svenska företag som gör affärer internationellt försöker få med någon kunglighet på invigningar etc runt om i världen... DET DRAR INVESTERARE!

Har sett i veckan att det startats en Facebookgrupp om att inte vi skattebetalare skall bekosta bröllopet nästa år och till viss del kan man väl hålla med. Själv skulle jag gärna se att storföretagen får betala kalaset via produktplacering... Vad sägs om bröllopskläder från H&M, Volvo står såklart för Limousinerna som kör bröllopsgästerna, gästlistan stäms av över Ericssons nyaste skrytnalle och SAAB låter sina nya fräscha stridsplan flyga i loopar över bröllopet...

Snacka om en produktplacering som slår i stort sett varenda James Bond film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar