21 februari 2009

Lone man walking

Pias inlägg om karriärsvägar var riktigt kul och klart man måste ta sig en stund att reflektera över sig själv och vad som hänt i jobbväg sedan gymnasietiden...

Själv ramlade jag in i restaurangbranschen som ett sätt att skaffa extra pengar under studietiden, där testade jag på flera olika roller för att till slut fastna för kockjobbet och efter utbildning jobbade jag även flera år som köksmästare.

Av olika anledningar i livet kände jag efter ca 10 år i branschen att det var dags att hitta något nytt och eftersom Skandia sökte folk ramlade jag in och började kränga sakförsäkringar (ett tips folk... när ni ser över era försäkringar skall ni även kolla upp om era föreninsmedlemsskap kan ge rabatt... finns en rejäl chans att ni kan sänka kostnaderna där :)

Efter några år kom skaparlustan tillbaks och med det "nya" mediet Internet fanns det även en målarduk att leka med. Webbdesign/webbutveckling rullade på några spännande år som egenföretagare, men efter milleniekraschen var det plötsligt inte lika kul att göra dubbelt jobb för hälften av pengarna så dags att leta nya jaktmarker. Vart kunde jag då hitta en kombination av mina tidigare erfarenhet av sälj och mitt nuvarande huvudintresse teknik/utveckling... aaah... där jag är nu förståss :)

Nu bär det annars snart iväg till dop av den yngsta släktmedlemmen (åtminstone i några månader till... släkten försöker komma ikapp oss :)

På återhörande och en riktigt trevlig helg till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *