11 mars 2009

Facebook - En riktig virushåla

Jag tror inte jag är ensam att att bli riktigt, riktigt trött på all dynga som sprider sig på Facebook. Helt plötsligt ser man folk som skapar "omröstningar" till höger och vänster om ämnen som "tror du X är bra i sängen", "tror du att Y fuskade på högskoleprovet" etc etc... Lägg till detta all sörja som helt plötsligt hamnar någonstans på ens konto/dator/whereever när man råkar klicka "ja" någonstans och missar den lilla lilla texten någonstans i ett hörne om att man signar upp sig på någon obskyr extern sajt...

Vad har egentligen Facebook för skitavtal när det gäller att plocka in "annonsörer" etc!? Finns det någon i Sverige som ens är ansvarig för all sörja som sprids via sajten? Jag är åtminstone mogen nog att inse att vissa saker skall man inte klicka på, men jag vägrar sitta med 100% när ongarna "Facar"...

det någon som tagit fram "anti-skit-program" för Facebook (typ ad-blocker etc)!? Sign me up... jag är trött på nedskräpningen på en i övrigt riktigt trevlig sajt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *