23 juni 2009

Jag kunde varit miljonär

Sitter och morgonsurfar lite såhär innan jobbet kör igång och landar på DI's artikel "ditt barn kostar en miljon"... För oss föräldrar och speciellt såhär i semestertider kommer väl knappast detta som en överraskning. Jag kan snarare tycka att dom räknar lite i underkant där...

Men, å andra sidan har jag sett allt för mycket "uppdrag gransknings" reportage från halvtaskiga ålderdomshem för att inse att i framtiden är den som har många barn, den som kommer vara väl omhändertagen och jag räknar kallt med att som pensionär åka runt och terrorisera släkt och vänner, sova över, äta middag, bli medbjuden på semestrar etc... Lite som det var för länge sedan i Sverige och fortfarande är på vissa håll runt om i världen...

Hedra din moder och fader (eller så finns ju den hederliga gamla Svenska traditionen med ättestupa... har ju också funkat förr :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *