21 augusti 2009

Välkommen högkonjunktur!!

Jag har tjötat om det tidigare och kommer fortsätta hålla fram varenda positiv artikel jag kan hitta om att konjunkturen är på väg att vända. Nu kan vi tex på Expressens förstasida läsa om nationalekonomen Stefan de Vylder som tex framhåller att Sverige har ett bättre utgångsläge än de flesta andra länder när det gäller att komma ur lågkonjunkturen.Aftonbladet (liksom Dagens Nyheter) kan å sin sida visa fram att den Svenska kronan just idag är starkare än någon gång tidigare under året. "Allt fler indikatorer pekar på en konjunkturvändning"

Såväl Göteborgsposten som dagens Industri rapporterar att idag har det noterats ett nytt årshögsta på börsen. "Stockholmsbörsen spräckte 900-nivån för första gången på över ett år på fredagen"

Själv kan jag bara avsluta med att notera att jag aldrig haft en lika bra förstavecka efter sommaren. Sveriges företag satsar på kompetenshöjning och det finns bara en väg framåt... och det är inte genom att bromsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *