7 september 2009

Projectplace - Projectplace Planner (flash- och webbaserat verktyg)

Det har varit ett väldigt fokus från mig på Informators teknikutbildningar när jag nämnt det i bloggen och nu damp det ner en liten påminnelse till mig själv att vi faktiskt har vännerna på Projectplace som samarbetskomplement till våra projektledarkurser och självklart ställer man upp och gör lite PR för nya roliga verktyg som underlättar livet för den som arbetar med projektplanering...

Projectplace lanserar nu något som har det finurliga namnet "Projectplace Planner" som kort sagt är ett webbaserat projektplaneringsverktyg som åtminstone vid en första anblick verkar aningen mer lätthanterligt än tex. MS Project (har själv inte testat programmet fullt ut, men en första anblick ger att det verkar lättjobbat). Extra plus för den sköna instruktionsfilen med ambient-ljudfiler jag inte hört sedan jag själv lekte runt i Flash :)

Helt enligt nya linjer att jobba mer via Internet så behöver man då inte heller tanka ner mjukvaran utan jobbar helt enkelt direkt online i det flashbaserade programmet (även om det verkar fylla upp ens dator med diverse obskyra filer som jag kanske får stämma av exakt vad det är och återkomma om).
Nu finns det även en gratis förtur på beta-versionen av Projectplace Planner och självklart en kul "samla in nya kundnamnstävling" där man kan vinna en iPhone 3GS (passa på direkt, alla vill ju ha en iPhone :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *