TRANSLATE

4 november 2009

Göteborgshelpdesk - Värre än Indien!?

Nu "växer missnöjet bland Stockholms Rektorer" (enligt IDG stora intervju med en (1!!) rektor bland Stockholms alla skolor). Det är såklart hädelsen att ett Göteborgsbaserat företag plockat hem en stor upphandling för Stockholm som det gäller...

Jag citerar "Det jag oroar mig mest över är att supporten finns i Göteborg"... Men herregud människa... för det första kommer antagligen en stor del av teknikerna finnas på plats i Stockholm och för det andra så sköts väl just en helpdesk oftast via telefon, mail, IM och andra digitala varianter... Tror hon verkligen att det poppar upp en liten teknikertomte på plats varje gång någon av medarbetarna plockar hem "en rolig fil" som råkar kvadda hela skolans nätverk!?

Att dom sedan gjort en rejäl IT-investering får man väl ta en funderare över... Om dom precis köpt in nya datorer är det ju faktiskt ganska korkat med tanke på att upphandlingsplanerna inte direkt varit någon hemlighet. Är det å andra sidan så att det är en två år sedan som parken köptes in är det väl ändå dags att byta ut, eller!?

Sen har ju IDG en historia med obota korkade rubriker (själv hävdar jag fortfarande att dom lånat in någon rubriknisse från Aftonbladet). Om man endast läser rubriken så får man för sig att stormen gäller Volvo IT... läser man sedan artikeln så ser man ju att det är Stadens sätt att hantera de olika fallen som upprör. Ibland blir man bara så trött!




Edit 20.00... Ser på statistiken att det är en hemskans massa Volvoiter som surfat in här på bloggen, ni vet att jag håller på er!! Passa gärna på att spana in våra heta kurser inom Windows 7 & Windows Server 2008 som ni har fina ramavtalspriser på :)

1 kommentar: