30 augusti 2011

Resor, resor, resor

När jag kikar lite på året som gått hittills är det en sak som sticker ut lite extra och det är alla affärsresor. Nu senast var det London i två dagar med hela gänget och jag skall väl inte sticka under stol med att det faktiskt är riktigt kul att besöka andra länder, se platser man ibland bara sett på film och uppleva nya kulturer!

I somras var jag för femte året på raken iväg på Microsofts gigantiska World Wide Partner Conference, i år i den härliga staden Los Angeles. Rekord för antal Svenskar och en vecka utan sömn i stort sett...
Los Angeles var en riktigt trevlig upplevelse till både konferensinnehåll såväl som klimat, trevliga människor och riktigt roliga aktiviteter anordnade av Microsoft. Nu vet jag i och för sig inte om det är åldern, men jetlagen efter hemresan satt kvar i över två veckor och min kära hustru uppskattade inte alltid att jag satt uppe till 03-04, sov middag och var allmänt odräglig efter hemkomsten (även om det gick över efteråt :)
Cebit 2011 och årets Tysklandsbesök var en extra kul upplevelse för mig personligen då jag för första gången fick testa på att köra på Autobahn. Jag måste verkligen säga att tyska bilister är en riktig underbar upplevelse som man bara kan hoppas på sprider sig till Sverige som ofta känns bra mycket farligare att färdas i som bilist även om farterna på Autobahn kan vara bra mycket högre...
Det går ju såklart även bra att resa inom landet och Örebro var en deja-vu från 2010 då även i år staden stod värd för Microsoft Sveriges största konferens, TechDays. När jag tänker efter är egentligen den allra största behållningen med dessa konferenser möjligheten att träffa alla dessa härliga människor som jag under åren ofta kommit att räkna som vänner!!
Sammanfattningsvis med detta svammel vill jag bara uttrycka min tacksamhet för att ha fått möjligheten att åka runt i tjänsten och träffa alla roliga, intressanta och härliga människor. Jag ser fram emot många fler liknande upplevelser framåt! (även om min fru kanske inte alltid uppskattar att jag är borta så mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *