5 juni 2016

Ledare, träffa era kunder!


I måndags var det nog den varmaste dagen hittills i år 2016 och jag personligen spenderade sådär 7 timmar i en bil, på väg till och hem ifrån Skåne. Nu går mina resor oftast till antingen Stockholm eller Göteborg, men ibland får jag även möjlighet att följa med våra säljare ut på kundbesök och det är verkligen extremt nyttigt!

Majoriteten av min arbetstid går ut på att antingen trendspana, hitta nya produkter och områden att arbeta med både kursutbudsmässigt, men senaste tiden även leveransmässigt. Inputen jag får är antingen från events, eller när jag träffar våra partners och kursledare för att diskutera hur vi tillsammans kan få till ett än bättre utbud. Annan superviktig input som vi arbetar med är såklart den information som våra Sales Reps och Account Managers får när de talar med och träffar kursdeltagare och beställare, men när jag får infon så är den såklart lite sållad och det är helt naturligt, annars skulle jag bara sitta och gå igenom detta hela min arbetstid. Men det jag upptäckte igår när jag fick möjlighet att träffa tre helt olika kunder var att det är så roligt och lärande att verkligen höra tankar direkt från de som faktiskt nyttjar våra tjänster. För mig personligen blev det en härlig bekräftelse på hur mycket rätt vi gör som bolag just nu, men också nyttiga insikter som faktiskt driver vår innovation framåt.

Så min fråga går egentligen till dig som arbetar i en ledande position, lite bortanför den dagliga kundkontakten. När träffade du själv era kunder senast och fick möjlighet att verkligen känna hur era produkter/tjänster uppfattas!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *