6 juli 2016

Allt inlagt och planerat inför #WPC16

Toronto en alldeles vanlig sommardag typ
Så borde då allting vara inplanerat och klart inför årets resa till Microsoft Worldwide Partner Conference. I år är det ju i Kanada och trots att jag rest till USA ett antal gånger nu genom åren så har frugan lyckats skrämma upp mig efter att ha sett "Border Control" på TV. Själv misstänker jag att jänkarna har minst lika hårda regler, men eftersom TV visar upp det allra värsta hela tiden så börjar jag så smått tvivla på att jag har allt klart. Tänk om man råkat missa något (har nog aldrig printat så mycket dokument tidigare), tänk om snusen plötsligt klassas som farligt gods och jag hamnar i ett mörkt rum med surmulna fransk-kanadensare som tvingar mig berätta varför jag snusar!? Ääh... så farligt skall det väl ändå inte vara :)

I år har jag ju en ny compadre med mig och det är vår IT-chef Milad som för första gången hänger med på WPC. Med tanke på de steg som Informator tagit med honom vid rodret känns det extra viktigt att ha med en riktig IT-nörd på denna resa och kanske kunna växla upp än mer när vi kör igång igen i höst! Sessionerna i sig brukar ju inte direkt ligga på lvl300, men ett och annat i expohallen lär vi nog hitta användning för!

Sessionerna då... självklart är det en besvikelse att Tiffani Bova inte kommer i år, hon blev ju rekryterad från Gartner till Salesforce och Microsoft släpper ju inte in konkurrenter på konferensen. Lite irriterande att LeX (Learning) som vanligt har sina sessioner exakt samtidigt som andra sessioner som jag siktat in mig på så vissa timmar ligger det fyra sessioner samtidigt för att timmen efter inte ligga något direkt, dåligt planerat :/ Å andra sidan har det funkat bra när partners runtom vill boka in rundabordssamtal så vi lär hinna med mycket ändå! After hours sessions börjar också fyllas på och inleds med en uppladdande lördag för mig (där flera andra passar på att besöka outlets och liknande som jag redan varit iväg på i år).

Söndagen inleds på bästa sätt när Ingram bjudit in till besök vid Niagarafallen och avrundas med Svenskmingel, blir kul att se hela gänget som deltar i år! Måndagen sen blir knökfull med Keynote, DevOps och Learning på dagen och sen både Office 365 plus Cloud & Enterprisemingel på kvällen... skön måndag :) Tisdagen sen blir mycket möten för min del, många som vill jobba med Informator just nu vilket såklart är väldigt roligt! Svenskmiddag på kvällen sen blir på en Tequilabar, spännande! Sen onsdag och avslutande Keynote med Kevin Turner & Co och avslutningsmingel på kvällen rundas av med torsdagsförmiddag med bara Svenskar och resa hem. Ok, jag tror att allt är kirrat, ser fram emot att besöka Kanada :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *