12 januari 2009

En utbildningsfantasts resa, del 1

Tänk vad snabbt tiden går när man har roligt, nu är det lite över exakt 5 år sedan som jag anställdes på Informator Utbildning för att få fart på Göteborgsmarknaden och det har vi verkligen lyckats med. Under dessa år har kontoret vuxit både personal- och lokalmässigt och jag tänkte titta lite i backspegeln såhär min första arbetsdag 2009. För att inte fylla hela sidan har jag delat upp inläggen årsvis så har ni att läsa hela veckan :)

2004 - Uppstartsåret
Den fjärde januari tror jag det var som blev den allra första arbetsdagen här på Informator. Redan hösten innan hade jag bestämt mig för att lägga min Webbutvecklingsbyrå vilande och komma tillbaks till ett ställe med fasta arbetskamrater och kanske testa på något nytt efter sex års webb-snickrande... Informator var ett av tre ställen jag var intresserad av att börja på och tyvärr gick processen så långsamt att jag redan hunnit börja på ett av de andra när rekryteraren ringde och frågade om det var intressant att komma på intervju. Jag brukar inte bryta upp efter bara några månader, men detta arbete lovade mycket så en intervju var ju det minsta man kunde titta på åtminstone.

För att göra en lång historia kort så kändes Informator till slut som det mest intressanta alternativet och jag avslutade min tjänst på det andra stället och anslöt tillsammans med en ny kollega det lilla, men goa Göteborgsgänget på två säljare (plus en mammaledig dam), en tekniker och en kurscentersansvarig. Under mitt första år hann vi med att precis träffa den gamle VD'n innan det var dags för effektivitetskonsulten från Bure att ta över rodret och styra skutan vidare. Varannan kursstart får hänvisas till Stockholmstillfällen, något vi inte tycker är ok...

Detta året var storsäljarna Windows Server 2003 som just släppts, Nätverkskurser i alla former och .NET som kommit i version 1.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *