OM TOBIAS

Välkommen! 

Vem är då Tobias Strandh? Infödd Hisingspojk av som utvandrat till Alingsås där jag sedan sekelskiftet bor tillsammans med min familj. Pappa till sex underbara barn födda mellan 1992 – 2007 (tre bor kvar hemma). Utbildad kock och hunnit med svängar i disken, service och kök med fokus på allt från husmanskost till Japanska delikatesser. Kombinerat med uppdrag som ideell idrottsledare och eget träningsintresse har jag sällan problem med för mycket fritid :)

Med bakgrund som Webbutvecklare

Våren 1997 tar jag beslutet att utbilda mig inom det då nya området webbutveckling, starta egna bolaget AljapaCo och fokus på mindre och medelstora företag. Det blir ett härligt äventyr med programmering och grafisk design som varar i nästan sju år, med återkommande kunder både inom och utanför Sverige. När millennieskiftets IT-krasch gör att kunderna vill ha mer för lägre kostnad så börjar jag fundera på om det ändå kanske är dags att titta på en anställning igen.

Pedagogisk ledare och Agile People Coach

Januari 2004 tar jag anställning på Informator, ett av Sveriges mer välrenommerade IT-utbildningsföretag. Här hjälper jag till att bygga upp Göteborgskontoret till en ledande lokal position i en roll som storkundsansvarig och huvudkontakt mot bland annat  nyckelkonton som Volvo, Ericsson, SAAB, Göteborgs Stad samt större konsultföretag. Efter hand involverar jag mig även mer och mer i produktutvecklingsprocessen och ansvarar då framförallt för området Microsoft.

Våren 2012 har jag arbetat åtta år på Informator och får ett erbjudande om att komma in som affärsutvecklingsansvarig på företaget Alpha Competence. Här tar jag även på mig utmaningen att använda mina erfarenheter inom IT, ledarskap, försäljning och sociala medier i en coachande roll, vilket blir en utvecklande, väldigt rolig och uppskattad utmaning!

Sommaren 2013 rekryteras jag faktiskt tillbaka till Informator som utbildningschef med uppdrag att öka Informators marknadsandelar och säkerställa att produkter, lärare, marknadsföring och leveranser är top of the line. Denna roll innebär återkommande resor i tjänsten, utökat nordiskt personal- och ledningsansvar (under perioder även avdelningsansvar för marknad och kundvård) samt deltagande på event och konferenser runtom i världen kombinerat. Allt detta är såklart något som jag tar med mig när jag arbetar med och skriver om grupputveckling, kommunikation och ledarskap.

Vintern 2018 får jag möjligheten att gå ner på en deltidstjänst för att en dag per vecka även kunna fokusera på mitt allt större intresse kring företags och medarbetarutveckling. Äntligen får jag även möjlighet att ta tag i den där tanken som funnits länge, att skriva en bok inom dessa områden...

Specialiteter:
  • En naturlig och engagerande ledare
  • En inspirerande och engagerande coach
  • En fallenhet att se affärsutvecklande möjligheter
  • En vänligt pådrivande personlighet som ger resultat
  • Ett brett kontaktnät såväl lokalt som internationellt
Erfarenhet av
  • Personalansvar och ledning sedan 1992
  • Försäljning/marknadsföring sedan 1995
  • Styrelse och ledningsarbete sedan 1995
  • Erfarenhet av digital innovation sedan 1996
  • Kompetens- och personalutveckling sedan 2004
  • Tala inför publik och undervisning sedan 2005
  • Barn/ungdomsutveckling inom idrott sedan 2008
  • Internationellt ledningsarbete sedan 2013

Kommentarer

aljapaco @instagram

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

TRANSLATE