4 juni 2009

På plats @ #Microsoft i Akalla

Så var man då på plats i stolta Akalla... en riktig äventyrsfärd att ta sig hit med T-bana... ner till mörkaste hålorna under Stockholm, på en gammal härkevagn utan skyltar och med stum förare så det var bara att hoppas på det bästa och som den globetrotter man är lyckades jag ändå ta mig fram bara för att upptäcka att Microsoft bytt ingång sedan jag var här senast. Tur jag kom från det hållet då :)

Aningen tidig som sagt så klart man snor till sig en gästlogin till Internet och ironiskt nog var jag tvungen att öppna Opera för att få loginadessen som jag sedan klistrade in i IE-fönstret. Ok, webben funkar bra, men VPN och annat otäckt vill dom inte ha in här så jag får lov att klara mig med webbmail etc... får väl funka då...

Annars en massa gamla kända ansikten som hastar förbi... stressa inte så mycket gott folk, gör som jag... gå upp vid 04.00, ta en lugn resa och var på plats sådär 2 timmar innan eventet börjar så behöver man aldrig stressa... sova däremot är en helt annan sak *haha*

Nu blir det lite jobbmailskoll... WLAN:et på tåget funkade ju som vanligt inte alls (knappt modemfart)... Får se till att vigga pengar till ett trådlöst modem, wish me luck :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *