29 augusti 2009

Köpa en Kirby dammsugare för 40.000 kr!?


Ibland är min fru alldeles för snäll... Jag har ofta alldeles för kort tålamod med dåliga telefonförsäljare som ringer hem och då menar jag inte att jag är otrevlig mot dom (fast min fru kanske tycker det) utan mer att jag är kort och koncis och säger "det är inte intressant" (som att Tele-2 fortsätter terrorisera oss FAST vi redan har dom på TV, Internet och telefon)

Nu hade då en av dessa härliga människor lyckats komma fram till min fru, så fredagskvällen klockan 20.00 ringde det på dörren och in kommer en ganska söt tjej i 25-årsåldern som skulle visa upp den "ultimata städmaskinen" (egentligen lurade dom in sig med "en gratis mattvätt").

Det var tydligen viktigt att jag var hemma, så det var bara att ta på goda minen och sätta sig i soffan när tjejjen visade hur smutsigt vi hade det i taket (!!), gardinerna, sängen (såklart... alla härliga kvalster... mmm) och avrundning med orsaken till att hon ens fick komma in, vår snordyra orientaliska matta som vi inte fått iväg på kemtvätt.

Under hela pitchen var det uppenbart vart det skulle leda (hon var egentligen ganska duktig, men självklart kände man till alla upplägg som "vad skulle vara mest användbart för dig när du köpt en Kirby", "tänk på att den här maskinen räcker hela livet" etc etc). Hela miraklet skulle bli vårt för bara sisådär 40.000 SEK... När min snälla fru förklarade att det var ganska saftigt så var hon "tvungen att ringa och stämma av med sin chef" och då kunde vi helt plötsligt köpa en begagnad för endast 10.000 SEK och sedan räkna av detta när vi ville köpa en ny... (Under samtalet skulle vi dessutom skriva upp lite referenser på andra stackare som skulle få sitta och lida en tretimmars livereklam, näru... där går verkligen gränsen... Inga namn från mig!

Under den senare delen av hennes pitch tröttnade jag och satte mig vid datorn för att slå runt lite kring "Kirbyn" och voila... det fanns en hel del... Självklart tyckte jag synd om tjejen och jag kan ju bara hoppas att hon framåt kommer att inse fakta och be Boråsföretaget (finns alla jäkla lurendrejeriföretag i Borås??) att stoppa upp sin jetmotorsmaskin där bak. Lycka till tjejen, den här bloggen brukar komma högt upp på Google så antar du läser detta om du gör som jag gav dig råd om...

13 kommentarer:

  1. TACK! DET HÄR INLÄGGET RÄDDADE MIG FRÅN ATT GÅ PÅ SÄLJARNS TJAT

    SvaraRadera
  2. Kul Mia! Precis det som var tanken bakom inlägget!

    SvaraRadera
  3. Någon som vill köpa en begagnad Kirby i gott skick för 2000:-?
    Stockholm / Västerås

    ceciliaostud@danshogskolan.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du den kvar 😅 vi hade pressis besök där vi såg hur smutsigt vi har de så nu behöver vi en men 2000 låter bra ju 😅

      Radera
  4. Lycka till Cecilia! 2.000 kanske den kan vara värd just för resultatet. Att den sedan verkar vara ett härke att hantera och låter som utblåset på ett flygplan kanske är något man kan lära sig leva med!

    SvaraRadera
  5. Herregud, dom håller fortfarande på
    TACK FÖR DETTA INLÄGG

    SvaraRadera
  6. Herregud dina länkar handlar ju bara om hur negativt det är för säljaren och hur vissa säljare agerar....man kan inte dra alla över en kant. Det är så att Kirbyn är en investering som verkligen fugerar om man vet hur man ska använda den. Det har genom alla tider funnits olika återförsäljare av kirby och alla har olika garantier och service avtal. Dem som säger negativa saker om Kirbyn har tråkigt nog pga av ett företag inte fått tillräckligt med info eller blivit upplärda dåligt. Om man får lära sig den ordentligt och verkligen får se hur allt kring den fungerar så kan man inte bli annat än nöjd.

    SvaraRadera
  7. Skönt med anonyma människor som försöker verka seriösa... Kirbyn må vara dammsugarbranschens Rolls Royce, men jag lägger inte 3.000.000 MSEK på en bil heller...

    SvaraRadera
  8. Bra, säljarna är typ psykopater som utan samvete, heder eller moral kränger dammsugare för 40.000 kr till folk.För djävligt!

    SvaraRadera
  9. Det är ju väldigt konstigt att folk förr i tiden lyckats klara sig utan en Kirby, överleva och ligga i sina sängar fulla av "kvalsterbajs".? Kirby dammsugaren-här snackar vi rövknull på hög nivå. Företagen som rekryterar och utbildar försäljarna för dessa dammsugare är som SEKTER. Det skall sjungas, tjoas, dansas, och piskas upp stämmningen likt ett religiöst möte på Scientologerna, Maranata eller Livets ord. Helsjukt! Sedan luktar det lite SCIENTOLOGISK säljteknik inbakat i detta. Företaget är exakt så som företagen brukar vara som använder sig av Hubbards sjuka ideér. Utbildningsföretag som WISE och ABLE är företag som säljer Hubbard teknologi till företag. Säljföretaget som kränger Kirby dammsugare kör med samma sjuka och aggressiva försäljnings marknadsförings tekniker som WISE och ABLE säljer och lär ut. Det skall skrivas framgångsberättelser (på deras möten i säljföretaget för Kirby dammsugaren), presenteras statistik, säljtävlingar, certifikat hit och dit, våldsamma applåder,stående ovationer, ja det är helt sjukt. MASSPSYKOS MÖTE, HJÄRNTVÄTT, OCH PSYKOPATER UTAN SAMVETE ELLER HEDER-PENGAR, PENGAR, PENGAR... DET ÄR DET SOM GÄLLER.

    SvaraRadera
  10. Alla länkar är borttagna och jag antar att det är för att de inte vill att negativitet sprids om Kirby. Men, tack för detta inlägg för att det rädda mig från att slösa bort 40 000Kr!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förresten inlägget kommer från 2009, det är 2016 och de håller fortfarande på...

      Radera
    2. Oj... håller dom fortfarande på 😂

      Radera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *