6 augusti 2009

Alla dessa Outlook-plugins...

Jag gillar skarpt hur den sociala webben börjar vävas samman med arbetsmetodik mer och mer. Vi har nyligen kunnat läsa om att tex. Microsofts CRM bygger in Twitterklient för att man skall kunna hålla sig uppdaterad på kunders, leverantörers etc aktiviteter och jag har ju tidigare skrivit om Xobni som är ett perfekt litet hjälpmedel i Outlook för att hålla koll på ens mailkontakters aktiviteter på bla. LinkedIn, Facebook med mera.

Nu damp det ner ännu en inbjudan till en ny tjänst som heter Gist som verkar erbjuda något slags "hålla koll tjänst" för ens mailkontakter. Själv känner jag att det lite känns som ett "mini-Xobni" som då dessutom saknar mycket av de sociala medierna som originalet erbjuder. Men... jag har faktiskt inte orkat ladda ner och testa det här "Gist" (hur många plugins orkar man egentligen med, även om dom kanske är bra!?) så därför tänkte jag helt fräckt kolla om någon av er läsare kanske testat Gist och har lust att komma med en liten rapport om hur det funkar!? All info mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *