19 juni 2014

Agilt ledarskap, personlighetstest och annat kul

RayBan = Agilt? :)
Så har jag då hunnit klämma in två dagars personlig kompetenshöjning i att skapa och leda framgångsrika Agila Team och även om vår avdelning inte arbetar med systemutveckling så känner jag att det finns många smarta tankar från det Agila team-tänket som jag kan ta med mig in i vårt arbete kring produkter och annat här på Informator!

Att jobba på ett utbildningsbolag har sina fördelar och när vi snart börjar komplettera våra kurser med det gigantiska kursutbudet från våra nya kollegor på Management Institute Finland så lär jag nog hitta en och annan ytterligare kurs att hoppa med på :)
En del av kursen består såklart av dessa sköna personlighetstester och jag har ju redan tidigare konstaterat att astronomi och personlighetsanalys påminner starkt om varandra (åtminstone för mig som är Vädur och enligt analysen en "vänligt pådrivande personlighet"). I detta test kring kommunikationsprofiler var det då inte helt oväntat att jag hamnade ganska starkt uppe i högra hörnet där "uttrycksfulle Uffe" ganska mycket påminner om hur jag kan uppfattas både av mig själv och av andra. Intressant och framförallt viktigt att få detta test genomfört i sitt team så man vet hur man själv och andra föredrar att kommunicera. Jag tror absolut på tesen att man skall utgå från personen som man för samtal med när man vill ha något gjort och då är det såklart bra mycket enklare om man vet vilka knappar som triggar just där! Även om just den där detaljen om att "inte passa tider" knappast stämmer in på just mig :)

"Uttrycksfulla Uffe"

  •  Social
  •  Visionär
  •  Passar inte tider
  •  Massor att göra
  •  Materialistisk
  •  Organiserad oordning

2 kommentarer:

  1. Du är ju snarare ute fööör tidigt så det stämmer ju in i viss mån:)

    SvaraRadera
  2. mmm, hellre för tidig än för sen, mitt motto! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *