5 oktober 2017

DISC 2017 VS DISC 2015

DISC-profil Tobias Strandh 2017 vs DISC-profil 2015
Personlighets- och kommunikationstester är något jag själv uppskattar. Att få en någorlunda forskningsbaserad analys på hur man själv agerar och kommunicerar är ett bra komplement till den feedback som jag själv försöker uppmuntra att både ge och ta emot.

Med ett delvis nytt team så ville jag ha en samlad bild på hur vi tillsammans interagerar och kommunicerar så jag passade på att ta in en ny omgång DISC där alla på avdelningen både gör sin egen analys men även såklart att vi får fram en samlad bild på hur vi arbetar tillsammans, vad vi gör bra och vart vi kan förbättra vårt jobb. Nu är processen just påbörjad så jag har inte fått in sammanställningen än, men däremot var det väldigt intressant att se hur mina resultat såg ut.

När jag jämför mig nu (vänsterbilden) med hur min analys såg ut 2015 så är det ganska markant att jag i mitt mindset mer och mer har gått mot en önskad målbild om att få gruppen att nå framgångar tillsammans. Nu är det inte exakt likdana test som jag genomfört, men om jag ändå gör en jämförelse så känns det som min tonvikt allt mer fått mer fokus mot "I"-delen där det tidigare fanns inslag men ändå låg en markant tonvikt på "D"-delen. Jag kanske har en färgad målbild, men känner ändå att min personliga utveckling som chef verkligen har gått åt rätt håll!

Stort tack till Rickard Häggsjö från Looking Ahead Consulting som hjälpte oss att sätta upp och analysera resultaten från DISCen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *