20 juni 2008

MSDN - For Stockholm eyes only!?

MSDN SVERIGE Fick ett mail om att MSDN bjuder på bio... Hulk är det som gäller och det är bara att gå in och regga sig... OM du bor eller är i Stockholm förstås... i Göteborg eller Malmö finns det inget liknande... Nänä tänker man... vi har ju SweNug här nere och det var ju faktiskt inte länge sedan MSDN sponsrade med biobiljetter till The Happening för de som deltog i CodeCamp...

Men sommarkollo skall vi ju vara med på även här i Götet och i Malmö tänker man, så där får vi väl götta oss i lite härligt kodande som i hufvudstaden... speciellt när det på MSDN's förstasida står: "Nytt för i år är att vi besöker Göteborg och Malmö, så passa på att träffa oss även där!"
VAD GÖR NI FRÅN MSDN PÅ SOMMARKOLLONA I GÖTEBORG OCH MALMÖ DÅ?? FÖR NÅGRA SESSIONS FINNS DET JU INTE UTANFÖR INFRASTRUKTURSTRÄSKET...
På varenda session inom utveckling är det just Stockholm i ert hjärta som gäller, oavsett om det är juni eller augusti... Ok killar och tjejjer, har ni problem att rodda logistiken i Göteborg, hitta intressanta föreläsare som bor i närheten eller what ever så får ni mer än gärna slå en signal så skall pappa Tobias hjälpa till!!!
Glad midsommar förresten, den jäkla solen snodde ni tydligen också idag :)

5 kommentarer:

  1. Solen har jag stulit - Den skiner så fint så fint här i Malmö ;)
    Ha en bra dag och 'glad midsommar'

    / Zimmer

    SvaraRadera
  2. *haha* där ser man ;)
    Här sitter jag just och ser ut över det värsta ösregnet på länge... :/

    SvaraRadera
  3. alltid stockholm som gäller tyvärr och själv bor man mitt emellan malmö och götet så sällan något här

    SvaraRadera
  4. Vad ledsen jag blir för att du säger så Tobias, vi kämpar och sliter för att kunna genomföra evenemang utanför Stockholm så ofta det bara går, men när deltagarantalet sviker så tvingas vi fokusera våra insatser.

    Nåja, jag hoppas att du blir glad över det som händer i höst då vi har för avsikt att genomföra evenmang i Stockholm, Malmö och Göteborg varje månad med fokus på olika tekniker och för olika roller inom mjukvaru-utveckling.

    Jag räknar, i och med ditt inlägg, med ditt stöd att hjälpa oss se till att många intresserade dyker upp, deltar och interagerar under dessa seminarier.

    Jag vill också ge en eloge till Johan Normén i Göteborg som kontinuerlig ordnar evenemang genom SweNug Göteborg, ibland är vi där och talar också!

    SvaraRadera
  5. Hejsan Johan
    Lite provokativt jag vet och ibland får man göra så för att få reaktioner. Har just varit med på sommarkollot här i Göteborg och eftersom jag personligen alltid gillat utvecklardelen mest hade det varit roligt att se sådana spår även här. Det finns gott om duktiga kodare/talare även här i Göteborg som säkert hade kunnat ställa upp och köra!

    Precis som jag skrev så hjälper också gärna till för att få in mer regionala event och jag såg bland annat till att Informator sponsrade just CodeCamp och andra SweNugevent som du nämnde och gör självklart allt för att få ut infon även om andra events här på solsidan :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *