7 december 2022

Nätverkande bygger kontakter

Igår blev en lång dag när vi inledde med frukostmöte med Västsvenska Handelskammaren där jag hade missberäknat vart på Parkgatan eventet skulle hållas... 

Jag parkerar som vanligt borta vid Feskekörkan och förbereder mig för en kort promenad... Att sen Parkgatan är extremt lång och #49 ligger borta vid Ullevi innebar en hyfsat lång promenad och framförallt en hemskans massa rödljus som gjorde att det tog lite extra lång tid att promenera. Men ändå, någon minut sen var jag ändå bland de tidigare och hann med både smörgås och kaffe innan presentationerna körde igång.

Temat för träffen var kompetensväxling och just kompetens ligger ju nära hjärtat. Volvo Cars och Granitor berättade om lyckade test där truckförare sadlat om till låssmed. Detta innebär ju då också att det öppnas upp för fler sökande till truckförartjänster och en lyckad växling! Förutom själva presentationerna var det ju även ett riktigt bra tillfälle att mingla med andra medlemmar och det uppstod mer än ett tillfälle där vi skulle kunna stötta varandras tjänster :)

Väl tillbaka på kontoret vid 10-tiden hoppade jag in i styrelsemöte med Swedsoft och som alltid siktar man ju på att snabbt gå igenom frågorna på agendan, men 11.57 blev vi klara. Swedsoft är förresten en riktigt intressant organisation som jag alltid rekommenderar mina kunder att kika närmre på. Att nätverka med fokus framgång för mjukvara i Sverige är även det ett ämne som ligger nära mitt hjärta!

Efter en snabb lunch var det dags att träffa en potentiell kandidat för sälj- och marknadstjänst på Republify. Det är läge nu att växla upp för nästa steg och att på första träffen stöta på en kille som både visar starkt intresse för området och dessutom hejar på BK Häcken kan ju inte toppas liksom :) Känns som ett bra komplement till våren!

 Efter en lång dag klämmer vi väl in en kvällsträff också, lika bra ju :) Technogarden stog värdar för ett agilt nätverk och föreläsning om disruptiva företag och agil kultur ligger ju helt i linje med mina värderingar så en perfekt avrundning på en lång dag. När jag kommer ut vid 19.30-tiden är det en lång kö in till Domkyrkan bredvid, måste ha missat vilken kristen högtid som firades extra igår!?

Sammanfattat rekommenderar jag verkligen att även du hittat ett nätverk som känns rätt. Med lite tur kommer du också stöta på nya bekantskaper som kanske blir den där affärskontakten som dyker upp lite längre fram med en förfrågan om just era tjänster, man vet aldrig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *