22 februari 2009

Worth killing for

Lagom till melodifestivalskväll var det dags för den obligatoriska Tacos-middagen och vad hittar jag när jag står och rotar i Taco-hyllan på ICA, jo... en mojito-mix som bara såg sååå härlig ut. Alla som känner mig vet att jag är en sucker på smaskiga mojitos någon gång då och då och då kommer den där dumma tanken "det kan väl inte gå att misslyckas... värt att testa"...

Här kommer en ursäkt, en riktigt från hjärtat menad ursäkt till Anders för att jag inte bara slösade 2 dl av din fina julklapp, jag hällde dessutom ut all skiten (mixen) i vasken efter att ha smakat några klunkar!

Nästa person som tar fram en "mojito-mix-påse" förtjänar lång och plågsam tortyr... precis som min mun (som nu smakar kemikalier) och min mage (som protesterar mot den vidriga sörjan jag hällde ner) fått.

För er som inte har en aning om vad jag snackar om, här kan ni läsa mer om Mojitos och här kan ni läsa mer om den vidriga mix-påsen så ni aldrig, aldrig, aldrig får för er att köpa smörjan. Jag tror fasiken jag skall bojkotta allt från Santa Maria hädanefter!

Mea culpa, mea maxima culpa...

Edit 09-02-23: Snabba svar från Santa Maria, kudos till dem!
"Hej! Tack för att du hörde av dig till oss. Det är mycket tråkigt att du har fått en Santa Maria produkt som du inte är nöjd med. Innan vi lanserar nya produkter så testas produkterna vid flera tillfällen. Det görs med hjälp av både externa och interna smakpaneler. Vi har tre olika smaker på drinkmixar (Caipirinhia, Margarita och Mojito) som vi säljer mycket av men det är Drinkmix Mojito som är bestseller. För att smaken skall komma till rätta i drinken så skall den helst stå en stund och serveras väl avkyld. Naturligtvsi så tycker vi det är mycket tråkigt att vår Drinkmix Mojito inte motsvarade dina förväntningar men vi hoppas att du finner andra Santa Maria produkter mer tillfredställande och skickar en Santa Maria värdecheck som ersättning för den påse med Kryddmix Mojito du inte tyckte om. Var snäll och mail in din adress så skicka vi värdechecken till dig."

Klart uppskattat och en fin gest!//Tobias

7 kommentarer:

  1. Rackarns att du inte fråga mig först. Smakade den förra sommaren och jag kan verkligen hålla med dig. Jag har smakat få saker vidrigare än denna smörja!

    Men, det får mig att undra... Hur kan en sådan här produkt komma igenom kvalitetskontrollen? Jag menar, de måste ju iaf testat den själva innan de började sälja den? Och Santa Maria brukar ju jobba med smakpaneler. Vem har medverkat i den panelen? Hur ser deras smaklökar ut? Vad äter de, en vanlig måndag till middag? Frågorna är många och kan hålla en vaken, långt in på nätterna...

    SvaraRadera
  2. Jadu Oscar... det här retade mig faktiskt så mycket att jag drog ett mail till Santa Marias konsumentkontakt... får se om det blir något svar!

    SvaraRadera
  3. Visst känns det lite skönt att ibland bli så upprörd. Alltid lika intressant att se om man får svar. Var mäkta besviken på Condecos lunch häromveckan och skickade dem ett mail. Inget svar än...

    SvaraRadera
  4. Helgerån!!! Jag förlåter dig aldrig! Blanda ut sån underbar dryck! Kommer drömma mardrömmar ett bra tag framöver nu...

    SvaraRadera
  5. Svar från Santa Maria kom snabbt, se redigering i bloggposten :)

    SvaraRadera
  6. jodå... idag kom den stora checken på 30 kronor från Santa Maria... Vet inte om dom missade något här, men då vet jag i alla fall exakt hur mycket jag framåt kommer lägga på deras produkter...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *