Hade igår ett väldigt trevligt samtal med en dam från ekocentrum här i Göteborg och kom osökt in på att fler och fler företag söker en miljöprofil... Vi har väl alla sett den lilla mailraden "think before you print" och det skulle vara kul att se om det finns någon lista på nätet där man ser hur långt olika företag kommit i dessa funderingar...Någon som har ett tips!?Något annat som jag också uppmärksammade var att nu verkar Aftonbladets rubriksättare fått extrajobb på IDG... Artikeln "Microsoft: "Öppen källkod är inte vårt förstahandsval" handlar till 99% om helt andra saker än just öppen källkod, men "man vet ju vilka rubriker som lockar läsare" *höhö*
Personligen tycker jag det alltid är intressant att få en liten inblick i stora företags arbeten och artikeln i sig är helt ok, men snälla.... sluta sätta rubriker till artiklarna på after worken!
Näpp, nu är det dags för lunch... vi höres!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!