Ibland undrar man om rubrikmakare på tidningar får betalt per klick, eller vad finns det annars för anledning att skriva rubriken "Microsoftkonsult: Skippa Windows 7" när själva artikeln sedan handlar om att "konsulten" ifråga (som sedan i artikeln visar sig vara Avanades chef för infrastruktur och säkerhet) tycker att de som redan kört igång Vista som nytt operativsystem kanske skall avvakta innan man tittar på att uppgradera.
Detta låter mer som ett sunt råd från någon som inte behöver gå över lik för att tjäna pengar. Mer uppseendeväckande hade varit om man gått ut och verkligen uppmanat ALLA att byta till Windows 7, direkt!!
"Har man däremot startat ett Vistaprojekt men ännu inte börjat rulla ut kan man överväga att byta till Windows 7. Det är bättre att vara tidig på Windows 7 än sen på sista. Helt klart är det så att många av våra kunder väljer att hoppa över Vista och gå direkt till Windows 7, säger Anders Blom."
Jaja... ganska intetsägande artikel egentligen, om det inte hade varit för rubriken... Det kanske är så det är tänkt... "om vi lägger en rubrik som verkligen visar vad artikeln handlar om så kommer ingen att läsa..." *suck*Nu börjar arbetsdagen ... ha en riktigt skön dag!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!