4 april 2009

Sol, glada miner och IT-moln

Såhär i tvättbestyren på lördagsmorgonen tar jag en liten stund och spanar in lite nyheter på webben... Med den här sköna solen som lockar runt hörnet kommer jag definitivt inte sitta framför datorn idag, så lika bra att passa på :)

Hamnar på IDG's artikel så fyndigt betitlad "Sluta Deppa" (lite ironiskt när den sedan handlar om ett gäng IT-VD's :). Utöver det underbara bildspelet (Flash anyone!?) så är det två buzzar jag fastnar för...

1) Samtliga är rörande eniga om att det krävs positiva tankar för att komma vidare. Det går inte att stänga stormluckorna och låtsas att det regnar. Som en av våra kunder sa i veckan angående att han precis blivit uppsagd "när det blåser storm bygger vissa vindskydd och andra vindkraftverk... jag gör det senare, inte en chans att jag blir kvar i arbetslöshet"

2) Så kommer då molntjänster tillbaks som "next big thing"... Outsourcing oavsett om det är fysiska tjänster eller IT-tjänster kommer mer och mer... Det här har presenterats i så många olika sammanhang men gemensamt för alla, oavsett leverantör, presentatör eller vilket som, är att i stort sett alla ser att detta är något som kommer och kommer stanna länge!!

Så... iväg till tvätt igen... på återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *