11 november 2011

En heldag på Lindholmen

Så har man då genomlevt det magiska 11-11-11, 11:11:11, lite kul faktiskt och ganska symboliskt om man tex. vill skicka iväg en rymdfärd, gifta sig eller hålla ihop det där sista när man är på väg att få en ny familjedlem :)

Idag har jag haft en heldag ute på Lindholmen, inbjuden av min största kund Ericsson att som ensam representant för våra ramavtalsområden (R&D + Projektledning) delta på Ericssons Training Day 2011.

Det är ibland lite lustigt vilken jättediskussion det är bland oss och våra närmsta branschkollegor kring vem som levererar mest och häftigast Microsoftutbildning. Skall sanningen fram så säljer jag nästan mer C++, Perl, Python, Java och liknande utbildningar och på Ericsson finns inte ens de branschkollegorna med som Informator oftast nämns i samma sammanhang...

Ett stort tack till vår Agile/Scrumlärare Ola Berg från Dfind Redpatch som tog sig tid att komma in från sin semester för att fylla upp största föreläsningssalen på Lindholmen med Scrumintresserade Ericssonare. Stort tack och jag hoppas verkligen vi kan jobba mycket mer med varandra framåt!

Man glömmer lätt vad det tär på kroppen/sinnet att stå en heldag och inte kunna koppla bort sinnesintrycken. Hela tiden människor som rör sig inom synvinkeln, konstant avstämning ifall någon verkar närma sig och alltid redo att svara på frågor kring utbildningar och lösningsförslag. När dagen var slut åkte åtminstone jag hem med en rejäl huvudvärk och var faktiskt glad att jag inte följde med de ca 1.500 som skulle iväg och festa på Trägårn ikväll... Man börjar kanske bli gammal :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *