12 juli 2015

På plats i Orlando - WPC 2015

Så vaknar man då upp i Orlando, Floridas pärla (eller något sådant :). Det skulle vara en smidig resa, men för min del började dagen med lite småstress att hinna checka in på Arlanda (boardade i sista minuten, bara för att bli stående 20 minuter extra på grund av något tekniskt strul).

Flyget mellan Stockholm - Chicago visade sig bli riktigt produktivt då jag och VD'n faktiskt hann beta av runt 80% av de punkter vi satt upp på arbetslistan. Lite sådär känns det ändå att SAS hade uppgraderat mig till business och jag fick byta tillbaka till den mindre bekväma delen av flyget just för att kunna jobba. Men, det kommer väl andra tillfällen att få sträcka ut sig i lyxfåtöljerna längst fram i planet :)

Väl i Chicago började då strulet när jag nästan gav upp väntan på min resväska... Har aldrig varit med om det tidigare, men som en av de allra sista dök den ändå upp på rullbandet och det blev en liten springtur till incheckning och säkerhetskontroller IGEN. Smidigt system jänkarna har börjat med nu förresten när man själv får ta fingeravtryck och foto och lämna över. Det gick faktiskt ganska snabbt att komma förbi immigrations! Så med gott mod boardar vi planet till Orlando som så när kommer iväg i tid, men då visar det sig att någon liten teknisk detalj måste ses över av en tekniker innan vi får lyfta (det tar över en timme!!). Väl i luften rullar det på, men när vi kommer till Orlando visar det sig att flygplatsen varit stängd i två timmar pga blixtnedslag (!). Så egentligen gjorde det inte så mycket att vi blev sena, MEN nu är det en halvdags besökare kvar på flygplatsen så taxiköerna är enorma...

23.30 checkar vi till sist in på hotellet... efter en snabb pizza är det bara att hoppa i säng och såklart vaknar 2-3 gånger under natten när tidsskillnaden gör sig påmind. Idag söndag är det lite uppvärmning med Svensmingel i eftermiddag. Men imorgon kör sessionerna igång, det ser jag fram emot!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *