20 maj 2017

En ynnest att få umgås en dag med ungdomar

samlat lag från Montessoriskolan Globen 7A i Klassbollen 2017
Det var egentligen tänkt att jag "bara" skulle vara publik under dagens Klassbollen där de äldre lagen spelar. Men när äldste sonens lag inte lyckas hitta lagledare är det klart jag hoppar in även om jag gör detsamma imorgon för yngste sonen.

Såhär efter en avklarad fotbollsdag med fyra matcher i stekande sol ser jag tillbaka på en riktigt härlig dag där det stora för mig personligen var att få möjligheten att lyssna på dialoger och se hur härligt ungdomarna tar hand om varandra. Det blir ju ofta så att man hakar på minstingens aktiviteter och förutom städdagar tillsammans ibland så är det inte så ofta man träffar 14-åringarna längre. Flera har jag ju följt från förskolan och det är verkligen härligt att se hur gänget utvecklats till mogna och omtänksamma individer! Ett råd till dig som har barn i denna ålder, passa på att göra sådana här grejer tillsammans, plötsligt en dag har dom vuxit upp och är inte alls så intresserade att ha med oss "gamla" när det händer grejer :)

Att sen få göra om exakt samma uppdrag för lillbrorsans lag dagen efter är verkligen en ren bonus. Rekommenderar verkligen möjligheten att få lära känna både barn och föräldrar lite extra!

Samlat gäng från Montessoriskolan Globen 3A i Klassbollen 2017

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *