22 juni 2021

Snart är vårterminen slut

 

Tobias Strandh på Microsoft Inspire i Las Vegas sommaren 2019

Tänk, snart är det faktiskt semester och i vanliga fall de senaste åren (inte förra året såklart) har det inneburit en resa till USA och Microsofts stora partnerkonferens "Inspire" för min del. I år liksom 2020 så blir det en digital upplevelse för mig och jag får väl erkänna att det inte är samma härliga känsla som att faktiskt delta på plats och umgås med sköna Microsoftpartners från runtom i världen.

Appropå Microsoft förresten så är det ju ingen nyhet att deras utbildningskupongsystem "Software Assurance Training Vouchers" verkligen pensioneras nu den 30 juni. Själv har jag gjort mitt allra bästa för att upplysa alla jag kan tänka på om detta faktum och väldigt väldigt många har lyssnat! Faktiskt är det så att jag redan nu nått min tilltänkta årsbudget och en stor del av framgången beror på kunder som sett att deras redan investerade utbildningsdagar är på väg att försvinna. Stort tack till alla er som jag legat på och tjötat om detta på sen hösten 2019 :)

Annars passar jag på att börja fasa ner jobbet litegrann när jag och familjen sticker iväg på stugsemester på sköna Hönö efter midsommar. Sol och bad ska kombineras med distansjobb som ju rent ärligt funkar minst lika bra därifrån som på hemmaplan, digitaliseringen går verkligen framåt!

Jag kommer att vara tillgänglig fram till mitten av juli och sen blir det nedstängt (lite mer i alla fall) till mitten augusti då vi kör igång igen. Antagligen kommer vi fortsätta både jobba och leverera kurser på distans året ut, men vi får väl se hur pandemiläget utvecklas...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *