9 december 2022

IAMCP - Svenska föreningen för Microsoftpartners

IAMCP - Svenska Microsoftpartnerföreningen, nätverksträffar och events

2007 blev jag invald som styrelsemedlem och regionalt ansvarig för IAMCP (Svenska föreningen för Microsoftpartners). Som utbildningspartner är ju alla medlemmar potentiella kunder så för mig var det självklart att nätverka och om du arbetar med Microsoftprodukter så rekommenderar jag varmt att bli medlem!

När vi startade upp Republify våren 2022 så var det ett naturligt steg att vi såklart skulle vara medlemmar i föreningen och förutom flera intressanta seminarier kring ny teknik så har det såklart också varit en möjlighet att återknyta kontakt med gamla bekanta och lära känna nya vänner som är medlemmar. 

Nästa vecka är det dags för den årliga jullunchen tillsammans och från att ha varit rejält med deltagare här i Göteborg verkar vi nu vara nere på sådär 10-15 personer som dyker upp på tisdag. För mig personligen är det lite sorgligt att se att engagemanget verkar ha sjunkit, men samtidigt vet jag ju att det ser likadant ut runtom på events där vi träffas "på riktigt". Jag vet inte om folk blivit bekväma med att kunna delta på distans vid sin egen dator eller om förståelsen för att umgås på riktigt och faktiskt ha dialog med personer du annars inte träffar så ofta har sjunkit undan? 

Men med det sagt blir det intressant att träffas nu och jag vet åtminstone några gamla bekanta som dyker upp och förhoppningsvis en och annan trevlig ny bekantskap. Lite kul är det att lunchen hålls på samma ställe där jag var på frukostmöte med Västsvenska Handelskammaren i veckan, lätt att hitta dit nu :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *