TRANSLATE

21 maj 2009

Microsoft Marknadsdag 4 juni

Hade egentligen inte tänkt åka, men efter lite övertalning blir det nu så att jag åker upp till Stockholm för Microsofts Marknadsdag 4/6. Verkar vara riktigt intressanta ämnen och egentligen ligger det ju helt rätt i tiden nu för att kunna planera inför hösten. Någon läsare som planerat vara med? Säg gärna hej om du får syn på mig där uppe :)

Efter den inledande presentationen erbjuder vi sex seminarier i två olika lokaler. Du kan också välja att nätverka med oss på mötesplatsen. Kom och gå som du vill.

13.00 Marknadspotential, prioriteringar och strategier
Vi inleder dagen med en generell presentation av det kommande året och hur vi ser på marknadspotentialen inom utvalda industrier. Vi berättar om övergripande prioriteringar, lösningsområden och målsättningar med våra kommande kampanjer.

Alla pass under eftermiddagen innehåller strategier, kampanjer och aktiviteter inom våra prioriterade områden.

14.00 Fokus på små och medelstora företag
Kampanjer för vd, IT- och ekonomichefer på små- och medelstora företag samt mer om Microsoft Online Services (MOS).

Nya och smarta affärsmöjligheter
Kampanjer för Business Intelligence, Service-Oriented Architecture, E-Commerce & Next Web.

15.00 Ökad produktivitet och minskade kostnader
Se hur vi vill hjälpa våra kunder att ta rätt plattformsbeslut för ökad produktivitet och minskade kostnader baserat på våra lösningsområden: Enterprise Content Management, Unified Communications, Business Intelligence och Search. Vi lyfter även på locket kring kommande lanseringar, bland annat Office 14.

Microsoft Dynamics
Kampanjer för Microsoft Dynamics AX, CRM och NAV, våra CRM- och affärssystem.

16.00 Windows 7, Windows Server R2 & Forefront Stirling

Nu är det tid att börja planera inför lanseringarna av våra nya plattformar. Vad behöver du göra för att vara med på tåget som redan har börjat att rulla? I det här passet får du en översikt av våra planer och varför du bör ?lämna startblocken? redan nu.

Beslutsfattare inom försäljning, ekonomi- & verksamhetsstyrning samt försörjningskedjan

Kampanjer med chefer och beslutsfattare som huvudmålgrupp. Fokus ligger på försäljning, ekonomi- och verksamhets-styrning samt försörjningskedjan. Här berörs bland annat affärssystem, kundvårdssystem, Supply Chain management samt lösningar för samarbete.

18.00 Partnerkväll på Hotellet, Linnégatan 18, Stockholm
Vi bjuder på mingel, mat och dryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar