17 maj 2009

Eurovision, Musik och CD-skivor

Första gången på länge som vi igår tröskade igenom en hel Eurovisionfinal utan att somna och Ryssarna hade verkligen lyckats med hela konceptet från suverän scenshow till helt makalösa mellanakter, kudos!!

Norges vinnarbidrag... tja, han var väl trevlig men kommer jag ha den låten på iPoden... knappast va. Min personliga favorit var Ukrainas anti-crisis-girl, tätt följd av Estlands underbart vackra bidrag (såväl sångerska som låt :). Annars fanns det en hel del helt ok låtar och jag tycker alltid det är extra kul när barnen fastnar för något som inte är superamerikanskt producerat (no offence, men ganska trist och slätstruket).

Vid frukostbordet sitter familjen och pratar lite om tävlingen och kommer fram till att vissa låtar vill vi nog ha... då spänner frugan ögonen i mig och säger "och då köper vi CD-skivan"... (ni förstår nog undermeningen där...)

Då kommer vi in på ämnet CD-skivor och användbarhet... i går var jag några gånger (don't ask) i samma affär och gick förbi en helt öde musikavdelning med CD-skivor uppställda med samma känsla som man får när man går förbi ett skylfönster hos Fonus... Hemma hos oss har vi ganska många CD-skivor som står och samlar damm... favoriterna har förstås blivit överförda till MP3-format och inlagda på iPods etc men annars var det nog ganska länge sedan jag kände nöjet att ta fram en CD när jag vill lyssna på musik...

Dagens CD-skiva är som gårdagens kassettband... det var kul då, men nu finns det andra format som är så mycket smidigare och skivbranschen måste nog tänka till ett rejält gäng varv vad dom skall hitta på... som dom håller på nu funkar det inte!

Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *