TRANSLATE

10 september 2009

alltid dessa CRM-system

Har du stött på någon som är 100% nöjd med sitt CRM-system? Själv tycker jag det inte verkar spela någon större roll vilket CRM som ligger i botten hos de personer jag snackat med, det finns alltid något att anmärka på...

Fick igår ett mail från Per Carlén (tror inte det är den gamle handbollshjälten) på företaget CRM Portalen som likt Salesforce kör ett helt webbaserat CRM-system. Han hade läst några av mina klagoinlägg kring CRM-system och vill tipsa om deras variant... Efter en liten genomgång på deras sajt verkar det faktiskt som dom implementerat mycket nyttigheter som man annars kanske behöver separata CMS och UC-system till (som tex. nyhetsmailskoordination/utskick, SMS-tjänst, dokumentkopplingar, kalendersynkning och en hel del andra goodies).

Nu har jag inte i detalj gått igenom CRM-Portalens lösning, men om man enbart går efter det som visas på hemsidan så täcker den upp allt och mycket mer av vad jag själv tror kan efterfrågas hos ett företag. Tyvärr spelar det ju inte alltid så stor roll om man sitter med ett CRM som alla är aptrötta på och hittar ett något nytt som verkar erbjuda så mycket mer... det är ofta i slutändan Sisofysarbetet att flytta över all gammal information som gör att många faktiskt säger "good enough" och kör vidare (och fortsätter gnälla) över sin gamla lösning...

Till er som håller på att leta efter nytt CRM-system... ta en kik på CRM-Portalen, den verkar faktiskt erbjuda en riktigt bra helhetslösning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar