17 augusti 2008

Sommaren 2008 - Semestern 2008

Min semester 2008 smygstartade med en vecka i Houston, TX tillsammans med tre kollegor på Microsoft Worldwide Partner Conference. Inte någon semester direkt, men ganska annorlunda än det vanliga jobbet...

Väl tillbaks blev det en smygstart på semestern i Stockholm eftersom det är totalt omöjligt att ta sig därifrån till Alingsås på kvällen... Väl hemma blev det ganska omedelbums besök på Liseberg (är man från Göteborg så är man) och annars var tanken i år att hålla oss i Sverige och njuta av friheten att kunna åka runt hela familjen. Min stora töser kom ju upp på måndagen efter jag kommit tillbaks till Sverige så det var en rejäl snabbstart med storfamiljen Strandh :) Årets födelsedagspresent hoppas jag annars min dotter Patricia fick när jag tog med henne på en heldag i Göteborg som avslutades med den helt underbara konserten med Iron Maiden på Ullevi!
Vädret har ju varit helt ok (åtminstone till sista veckan) så det har blivit en hel del bad här på hemmaplan, kolonistugan har nog blivit besökt mer än jag tänkt på (åtminstone var det mindre jobb än tänkt ;).

Vissa dagar var det mindre fint väder och då har vi passat på att gå på museum (som Naturhistoriska och Konstmuséet i Göteborg) eller Bio (Kung Fu Panda sommarens favorit!). Vi har åkt runt och besökt släkt och vänner som bor lite längre bort, Borås har fått flera besök (Zoo, Utomhusbad, Badhus mm) och längsta resan i år var när hela familjen åkte till Äventyrslandet nere i Halmstad...

Nu väntar en ny arbetshöst och ett löfte jag har till mig själv är att till vintern skall datorn vara avstängd, thats a promise!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *