23 oktober 2008

Utmanad - You're talkin to me??

Niklas Andersson har ju bla bloggen Open Force här på IDG och slängde in en liten utmaning som går ut på att (som jag känner) gå lite utanför sitt vanliga bloggkoncept... Alltid en kul tanke så här kommer mina delar...Såhär ser utmaningen ut:
  • Länka till den person som har utmanat dig
  • Glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget
  • Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade
  • Utmana sju personer i slutet av inlägget (Edit: Jag kör som Niklas och lägger in några jag
  • vill höra mer om... orkar inte leta upp sju stycken :)
  • Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar
Okey, här är Aljapacos personliga lista, seven deadly sins....
  1. Är sexbarnspappa... tre med exfrun och tre med nuvarande... Aljapaco står förresten för de två första bokstäverna i (de fyra) tösernas namn (Skulle bli AljapacoThBe i dagsläget och det ser inte lika bra ut :)
  2. Jag är i grunden utbildad kock och har bland annat jobbat 1½ år som Sushikock (ett hälsosamt år...)
  3. Trogen hårdrockare sedan barnsben och drog tex ihop en Facebookgrupp om 500 pers till förfest inför Iron Maidens sommarkonsert i Göteborg...
  4. Körde eget som webbutvecklare några år och tycker PHP är ett fult språk (rent estetiskt då)
  5. Att skapa är kul och under några vilda år 1983 - 1987 var jag med och satte färg på Göteborg... Graffiti var ämnet och namnet "Moan" känns fortfarande igen hos Old School Hip Hoppare :)
  6. Har varit licensierad Muay Thai tränare... extremt länge sedan och i dagsläget är väl frågan om jag ens skulle orka sparra en rond *haha*
  7. Slukar böcker sedan tidiga barndomsår och är fortfarande förbannad att jag inte fick ärva morfars skinninbundna "Tusen och en natt" samling som jag läste ett otal gånger som liten :)
Ok... det var sju saker som nog inte så många har koll på om mig... Tänkte slänga vidare utmaningen till vår SharePoint MVP Tobias Zimmergren, Elisabeth Stjernstoft (som drog in mig här på IDG) och Jan Viderén vars fotoblogg jag ofta avundas :)

1 kommentar:

  1. Hej. Tack för utmaningen. Jag har haft alldeles för lite tid på sistone, men så snart jag får en stund över tar jag mig an den :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *