26 juni 2019

Focus on Performance 2019, Sammanfattning


Så har vi då kört igenom  konferensen Focus on Performance och för mig själv har det varit en ära att få dela utrymme med så många erfarna och duktiga personer som arbetar med att utveckla människor!

Just agila metoder har ju legat mig varmt om hjärtat länge och det jag själv hajjade till lite extra över var att majoriteten av deltarna på mina sessioner faktiskt inte arbetat alls agilt tidigare och flera andra en del. Självklart var det ett och annat bolag som stack ut och när jag lyssnade på Karin Callins (från Scania) Keynote om inkludering, mångfald och hantering av medarbetarnas olika kunskaper så kände jag instinktivt att detta går hand i hand med just det agila tänket. I slutänden handlar det ju om mänskliga relationer och kommunikation, då spelar det mindre roll vilken beteckning ni har på metoderna, det viktiga är resultatet! Tyvärr missade jag den uppföljande breakout-sessionen, svårt att hinna med allt när alla dragningar har något som gör just den lite extra intressant!



På mina egna sessioner fick ju några lyckliga deltagare var sitt ex av min bok Agilt ledarskap i en digital värld och det blir lite intressant att se vilken feedback jag får där :) Lite synd att den bara finns på Svenska då det var flera deltagare som frågade efter en engelsk version, får bli nästa projekt :)

Detta är verkligen en konferens som jag själv både rekommenderar och gärna kommer tillbaka till nästa år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *