13 juni 2019

Viva Las Vegas - En månad kvar till sommarens Microsoftevent


Nu är det bara dryga månaden kvar tills planet lyfter till Las Vegas (via London) och årets stora Microsoftpartnerkonferens Inspire! Sessionslistan är klar och det finns mycket intressant att se fram emot, men framförallt ska det bli riktigt kul att träffa alla gamla vänner, partners och kunder igen!

Förra året deltog jag inte själv på konferensen (som tidigare hette Worldwide Partner Conference), så just Las Vegas blir första besöket för min del. Självklart har jag fått höra massa historier från deltagare då och jag märker redan nu att Microsoft tex. sett till att flytta in det avslutande partyt mer centralt så inga personer blir kvarlämnade i öknen mitt i natten igen :)

2007 var mitt första besök på konferensen och då var det Denver som var värdstad, en riktigt trevlig upplevelse och framförallt blodad tand för att komma tillbaka till Houston (2008, 2013), New Orleans (2009), Washington D.C (2010, 2014, 2017), Los Angeles (2011), Toronto (2012, 2016), Orlando (2015) och nu då Las Vegas. Vissa av städerna ger lite mer och jag har fått många tips för i år som jag ska försöka att klämma in!

Vissa år har det varit en rejäl trupp som representerat svenska Learning Partners, men i år undrar jag om det egentligen är fler än jag själv på plats? Jag representerar ju på plats och kommer såklart försöka hitta många roliga möjlighet att stötta alla andra Microsoftpartners när det gäller kompetenshöjning!!

Vi ses i Vegas #MSInspire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *