17 juli 2020

Microsoft Inspire 2020



Så var det dags igen för Microsoft stora partnerkonferens som i år genomförs den 21-22 juli och för första gången helt digitalt. Build-konferensen som genomfördes nu i maj gick ju faktiskt riktigt bra och jag är helt övertygad om att de små förbättringsförslag som kom in efter det eventet nu har förbättrats!

2007 deltog jag själv för första gången i Denver då konferensen precis bytt namn till Worldwide Partner Conference. Därefter har det blivit en årlig sommartrip till nordamerika och många trevliga bekantskaper som jag självklart hållit kontakt med genom åren! Förra året (precis som året dessförinnan) hölls konferensen i Las Vegas och rent ärligt var jag själv inte helt övertygad om att åka fler år, så att Inspire nu hålls helt online underlättar verkligen deltagandet :)

I dessa dagar dyker det upp en hemskans massa härliga påminnelser om gamla resor och det är riktigt kul att tänka tillbaka på ställen vi besökt, intressanta föreläsningar och inte minst after-hours där jag träffat ganska många hyfsat höga beslutsfattare som rent ärligt underlättar affärsutvecklingen rejält! Vi är några gamla WPC-veteraner som brukar jämföra minnen och favoritkonferenserna hittills är utan tvekan Los Angeles (2011) och New Orleans (2009), städer jag själv mer än gärna besöker igen!

Nu ligger i alla fall konferenssajten för Inspire 2020 uppe och har du inte anmält dig än är det hög tid att göra så och gå in och sätta ihop din egen konferensagenda. Jag garanterar att du inte blir besviken!!

PS: Extra kul i år är att den internationella utbildningsorganisationen LLPA där vi är enda Svenska medlem faktiskt tagits fram som årets globala utbildningspartner av Microsoft, spännande och våra leveranser av Azure-utbildning för flertalet stora Svenska arbetsgivare har självklart bidragit!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *