30 juli 2020

Vid regnbågens slut



Jag vet inte om allt regn i Sverige av någon anledning samlats över Alingsås i år, men som läget är just nu med begränsade resor och aktiviteter så är det inte 100% positivt att det verkligen ösregnar varenda dag... Men, som dom säger i sagans värld "vid slutet av regnbågen finner du guldet", vi får väl hoppas på att det även stämmer i vår egen verklighet! Jag tänker på hösten som kommer och vårt arbete att tillsammans försöka hitta tillbaka ifrån en väldigt udda vår. 

För mig som har LinkedIn som favoritplats på webben är det skrämmande tydligt hur många som drabbats av den pågående pandemin och då tänker jag inte enbart på sjukdomen utan även effekterna den har på yrkeslivet. Det är verkligen många som förlorat sitt arbete, inte minst inom HR-sektorn där jag har många kontakter. Det kanske är naturligt när arbetsgivarna drar i svångremmen att skära ner på rekryteringssidan när det antagligen ändå inte finns utrymme för nyanställningar, men samtidigt hoppas jag själv på att denna period kommer innebära mer utrymme för kompetenshöjande insatser när det inte direkt går att skylla på tidsbrist.

För egen del är det lite mer än en vecka kvar tills det är dags att fokusera helt igen på jobbet och det har faktiskt varit en och annan diskussion kring utbildning även under semestern, så förhoppningsvis kommer vi även kunna se lite beslut om insatser snart. Vi får helt enkelt se vad som händer, men den där krukan med guld vid regnbågens slut finns väl kvar får vi hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *