16 september 2021

Dags att borsta av kostymen...

 Tobias Strandh, i kostym och slips liggande på en divan med fingret mot läpparna
Nu är väl hösten ändå här i stort sett över hela landet? Här på västkusten har de senaste dagarna varit mindre varma, grått väder igen och självklart en massa regnande...

Under dessa pandemitider och inte minst nu när sommaren och solens sköna strålar värmt oss rejält så får åtminstone jag erkänna att det varit mest smidigt att ha på mig kortbyxor och en T-shirt. Jag har annars alltid uppskattat lite mer stilenliga kläder under arbetstid och kom på mig själv ikväll med att gå igenom garderoben bara för att inse att kostymerna inte direkt är överanvända den senaste tiden och exakt när jag senast hade slips kan jag inte ens komma ihåg :)

Själv tillhör jag den besynnerliga skaran människor som faktiskt tycker det är tillfredsställande både att ta på mig och arbeta med "riktiga" affärskläder och inte minst en viktig del att framåt kvällen kunna hänga av mig dessa och ta på mig "slappekläder" för att verkligen koppla bort jobb-delen för dagen. Att som nu inte riktigt känna den biten längre när allt går i ett tror jag faktiskt gör att det är svårare att stänga av jobbtankarna då allt ändå känns precis som vanligt från jobbdagen. 

Nu lovar jag mig själv att köra igång igen med att klä upp mig inför jobbdagen igen och också då stänga av jobbet bättre framåt eftermiddagen. Både för att jag själv tror det gör mig mer fokuserad under själva jobbtiden, men framförallt för att för egen del göra breaket till ledigheten än tydligare.

mvh /A sharp dressed man...

Veckans samlade Power-Suits :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *