21 juni 2022

Snart är det midsommar och semester

Midsommarblommor på Buregatan

Nu har värmen kommit och ju färre kunder som har tid att ses före sommaren, ju mer utrymme blir det att arbeta från hemmakontoret igen. 

Det märks verkligen att folk har slitit hårt under våren efter att pandemins slut gjort det möjligt att fokusera på det vanliga arbetet mer igen. Att diskutera externa aktiviteter (inklusive kompetenshöjning) har allt som oftast kommit på en plats längre ner eller rättare sagt "det där tar vi lite längre fram"...

Själv har jag ju haft fullt upp med att bygga upp ett heltäckande kursutbud och partnerskap för Republify och det har varit slitigt, men väldigt roligt att kunna göra ett jobb i ett eget projekt. Oavsett så känner även jag att det börjar bli mer tröttsamt och verkligen läge för lite välförtjänt semester.

I sommar kommer jag kombinera ledighet med lite webbsidebyggande för en partner och det kommer bli jobb kombinerat med skapande som jag ju verkligen uppskattar. Vi har inte några direkta planer på att åka iväg, men en del resande i vårt vackra land kommer det att bli.

Om någon vecka har vi sommarfest med jobbet och efter det kommer det bli hemmakontoret för min del. Att ha naturen på nära hand gör ju pauserna mer trevliga när det kan bli en promenad runt sjön och går det att kombinera med jobbsamtal är det ju bara än trevligare!

I vilket fall... har du som läser detta planerat för kompetenshöjning till hösten så tar jag gärna ett möte och diskuterar mer. Vi kan träffas hos oss, hos er eller på distans om det passar bättre. Har ni inte sett utrymme för kurser framåt så får jag passa på att önska en skön sommar ändå, förr eller senare kanske jag kan hjälpa till ändå :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *