25 november 2007

En av de bästa låtarna någonsin, NUFF SAID!

Jag kommer ihåg första gången jag hörde Ofra Haza (vaya con dios!). Det var låten Im Nin Alu som då gick på någon obskyr musikkanal som en kompis fick in via parabolen... På den tiden var man inte direkt överhopad av orientalisk musik överhuvudtaget och kopplingen till västbeats var helt superb...

Några år senare hittade hon en perfekt partner i gamla Sisters of Mercy (som jag villigt kan erkänna att jag inte lyssnat på varken innan eller efter låten nedan). Jag lyckades få tag på en (på den tiden supercoolt format) maxisingel och eftersom jag då hade lite power som kökschef på stället jag arbetade övertalade jag DJ:n att spela skivan trots att det var Techno som var "det"... Sagt och gjort... låten dundrade igång på högsta volym med ett fullt dansgolv.... som... mer eller mindre avfolkades på 10 sekunder... Folk har ingen smak, men jag hoppas ni har så höj volymen, klicka på "play", luta er tillbaks och njuuut!!!


PS: Originalvideosarna på Youtube hade inte extended version så därför kan ni även få "njuta" av lite Denverbilder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *