2 januari 2012

Dags att köra igång 2012!

View from a Window... Master Bedroom in Strandh Penthouse, overlooking lake Mjörn
Så var då äntligen århundradets flytt avklarad... Åtminstone har vi fått väck allt från gamla lägenheten och fått in saker i den nya (även om såklart inte allt är på plats ordentligt... kommer bli en del borrande etc framåt också till glädje för nya grannar)

Som min nya chef Jörn sa när vi skrev kontrakt "det känns lite som att du tar ett steg i din personliga utveckling med både nytt jobb och nytt boende från 2012". Det känns ju onekligen så och kanske en roligare förklaring än som jag själv varit inne på en potentiell 40-årskris :) Imorgon kör det igång ordentligt och jag har varit extremt noggrann att hålla mig trogen Informator in i det sista så om någon luskat reda på att jag bytt arbetsgivare så har det mer varit omständigheter än att jag gått ut och berättat.

Nu har jag ju dock varit med i utbildningsbranschen några år så uppstarten kommer förhoppningsvis vara lite mjukare än när jag kom in på Informator för 8 år sedan. Självklart är det en hel del nya produkter, men även mycket jag kan på mina fem fingrar och självklart också en hel del fler branschkontakter än förra gången jag började på ett nytt jobb.

Om någon av er råkat ramla in på www.alphacompetence.com och känner att det där produktutbudet är klockrent i kompetensväg för just ditt bolag så är det bara att hojta till. Jag kommer nog stöta på både en och annan gammal kontakt, inte minst när jag för första gången kommer som besökare på ICT-mässan den 18-19/1 i Göteborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, jag återkopplar så snabbt jag kan!



Köp böckerna om agilt ledarskap här

Agilt Ledarskap i en digital värld, Tobias Strandh 2019, Smidiga ledare och andra agila myter, Trust Based Agile, 2020
I böckerna Agilt ledarskap i en digital värld, Smidiga ledare och andra agila myter och Trust Based Agile (den engelska översättningen av de första två böckerna) så blandas självupplevda verksamhetsledningsexempel med best practices från internationella experter och välbeprövade metoder som stöttar just dig personligen och din organisation i att ta nästa steg mot gemensam framgång.

På ett humoristiskt sätt, kryddat med anekdoter från IT-branschen delar Tobias med sig av en uppsjö nyttiga insikter och alterntiv kring ledarskap, organisationsutveckling och digitala verktyg! Nu finns både de första två böckerna och den engelska samlingsvolymen att beställa här på bloggen!

Läs mer >>

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *